Zarządzanie zespołem oparte na relacjachJednym z powodów, dla których tak wiele firm stosuje zarządzanie oparte na kontroli, jest to, że jest ono łatwe. Nie musisz się martwić o zebranie wszystkich razem i wymyślenie sposobu, aby każdy czuł, że ma głos. Wszystko, co musisz zrobić, to wydać kilka poleceń. Jednak sprawowanie kontroli nie oznacza, że masz dobre relacje z pracownikami. W najlepszym przypadku oznacza to, że pracownicy się ciebie boją, a przywództwo polega bardziej na wydawaniu poleceń niż na wspólnej pracy. W najgorszym przypadku oznacza to, że pracownicy nie mają do Ciebie zaufania. Zarządzanie oparte na relacjach polega na tworzeniu otwartego i szczerego środowiska pracy. Chodzi o poznanie swoich pracowników jako ludzi i budowanie z nimi relacji opartych na wzajemnym zaufaniu. Jeśli chcesz stworzyć zdrową kulturę zespołu, upewnij się, że Twoi pracownicy czują się częścią czegoś większego niż oni sami.

Stwórz przejrzystość dzięki polityce pracy zdalnej

Niektóre firmy mają ścisłą politykę, zgodnie z którą pracownicy muszą pracować w biurze. Lecz nie zawsze tak jest. Istnieje wiele firm, które mają politykę pracy zdalnej. Dzieje się tak, ponieważ wierzą w korzyści płynące z pracy zdalnej, takie jak zwiększona produktywność, niższe koszty i mniej oderwania się od życia domowego.

Politykę pracy zdalnej można utworzyć z wielu powodów. Może to być pomoc w kulturze i morale firmy, lepsze zarządzanie obciążeniami lub oszczędność pieniędzy na powierzchni biurowej lub mediach.

Im większa przejrzystość polityki dotyczącej pracy zdalnej w firmie, tym większe prawdopodobieństwo, że odniesie ona sukces dla wszystkich zaangażowanych osób.

Świat staje się coraz mniejszy, a praca zdalna jest rosnącym trendem. Niektóre badania sugerują nawet, że praca zdalna jest bardziej efektywna niż praca w biurze. Kiedy duży procent pracowników jest rozproszony po całym świecie, ważne jest, aby stworzyć przejrzystość, aby pracownicy czuli się częścią czegoś większego niż oni sami. Jest kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby zapewnić, że Twoi pracownicy zdalni czują się częścią zespołu. Możesz na przykład zorganizować wirtualne zajęcia integracyjne i wirtualne godziny biurowe. Możesz również upewnić się, że komunikujesz się i współpracujesz ze swoimi pracownikami rozproszonymi.

Buduj zaufanie, dając pracownikom głos

Celem każdej firmy jest stworzenie i utrzymanie zaufanego środowiska. Pracownicy są jednym z najważniejszych czynników budowania tego zaufania. To oni mają do czynienia z klientami, to oni muszą wymyślać nowe pomysły i to oni muszą dbać o to, aby wszystko przebiegało sprawnie. Oddanie im głosu w Twojej firmie tworzy środowisko, w którym czują, że należą do nich i gdzie ich opinie mają znaczenie. Pomaga to nie tylko budować zaufanie, ale także pomaga pracownikom czuć się bardziej zaangażowanymi w swoją pracę, co prowadzi do zwiększenia produktywności i lepszej obsługi klienta.

Udzielanie pracownikom głosu może odbywać się za pośrednictwem różnych kanałów, takich jak kwartalne urzędy miast, ankiety pracownicze, a nawet zwykłe rozmowy o tym, co dzieje się w pracy.

Komunikacja jest dwukierunkowa. Chociaż możesz wykorzystywać regularne spotkania i sesje informacji zwrotnej, aby lepiej poznać swoich pracowników, mogą oni nie czuć się komfortowo, zabierając głos. Zwracaj uwagę na sygnały, że pracownicy mogą nie czuć się komfortowo w wypowiadaniu się. Na przykład, jeśli zauważysz, że komunikacja w niektórych zespołach lub działach jest rzadsza niż powinna, możesz spróbować dowiedzieć się dlaczego. Niektóre kwestie mogą być poza Twoją kontrolą, ale inne mogą być możliwe do rozwiązania.